0
دسته بندی‌های محصولات
0
بهترین پیانیست جهان

بهترین پیانیست جهان و حال حاضر {14 پیانیست برتر} + عکس

پیمایش در محتوا

حدود سه قرن از زمانی که پیانو اختراع شد می‌گذرد. در این مدت، نوازندگان برجسته‌ای درخشیده‌اند و نامشان در تاریخ ثبت شده است. داستان پیانو پر از رویدادهای جذاب و ارزشمند است و ما در این مقاله قصد داریم به موضوع مورد علاقه شما یعنی بهترین پیانیست جهان بپردازیم. بدون شک، بسیاری از هنرمندان مشهور دیگر نیز هستند که در این لیست جای نگرفته‌اند. احتمالاً نام برخی از این هنرمندان را تاکنون شنیده‌اید. برای آشنایی بیشتر با این چهره‌های برجسته ساز پیانو، توصیه می‌کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

بهترین پیانیست‌ جهان | 14 پیانست برتر دنیا

در این قسمت می‌خواهیم بهترین پیانیست های حال حاضر جهان و معاصر را به شما معرفی کنیم.

مارتا آرگریچ (۱۹۴۱) Marta Argerich

مارتا آرگریچ، یکی از پیانیست‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده چیره‌دست، در دنیای موسیقی همچون یک پدیده شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۶۴ و در سن ۲۴ سالگی، جایزه معتبر شوپن را به دست آورد و همه را شگفت‌زده کرد. امروزه، آرگریچ به عنوان یکی از مشهورترین و برجسته‌ترین پیانیست‌های زنده جهان شناخته می‌شود، و بلیت‌های کنسرت‌های او در کمترین زمان ممکن به فروش می‌رسد.

بهترین پیانیست جهان

ولفگانگ آمادئوس موتسارت (۱۷۵۶-۱۷۹۱) Wolfgang Amadeus Mozart

هرچند ممکن است لقب برترین پیانیست تاریخ را به موتسارت ندهیم، اما بدون شک او از هیچ‌یک از پیانیست‌های بزرگ تاریخ کمتر نیست. آثار و اجراهای موتسارت همواره جایگاه ویژه‌ای در دنیای موسیقی داشته‌اند.

بهترین پیانیست جهان

لودویگ وان بتهوون (۱۷۷۰-۱۸۲۷) Ludwig Van Beethoven

حتی اگر با دنیای موسیقی بیگانه باشید، نام بتهوون را حتماً شنیده‌اید. کارل لودویگ جانگر، آهنگساز هم‌دوره بتهوون، درباره او می‌گوید: «نوازندگی بتهوون با روش‌های معمول تفاوت بسیاری دارد و به نظر می‌رسد او راهی متفاوت برای خود برگزیده و ساختارشکن بوده است.» اگرچه صفحه‌ای از اجراهای بتهوون در دسترس نیست، اما میراث او برای پیانو، موسیقی خلاقانه‌ای است که به ما رسیده است.

بهترین پیانیست جهان

لیف او اندسن (۱۹۷۰) Leif Ove Andsnes

لیف اوه اندسن، پیانیست برجسته نروژی، بیشتر به خاطر ضبط‌های تحسین‌شده‌اش از کنسرتوهای پیانوی بتهوون با ارکستر Mahler Chamber شناخته می‌شود. این مجموعه از آثار او توسط مجله گرامافون به عنوان موفقیتی بی‌نظیر توصیف شده و شهرت بسیاری کسب کرده است.

بهترین پیانیست جهان

ولادیمیر اشکنازی (۱۹۳۷) Vladimir Ashkenazy

ولادیمیر اشکنازی، پیانیست روسی‌تبار با شهروندی ایسلند و سوئیس، یکی از برجسته‌ترین چهره‌های موسیقی کلاسیک جهان است. او همچنان به‌عنوان نوازنده پیانو و رهبر ارکستر در سراسر جهان کنسرت برگزار می‌کند. در سال ۱۹۶۲، او جایزه بین‌المللی چایکوفسکی را همراه با جان اوگدون دریافت کرد و سال بعد در لندن یک اجرای زنده برگزار کرد. اشکنازی مجموعه کامل آثار راخمانینوف، شوپن، سونات‌های بتهوون، کنسرتوهای پیانو موتسارت، و آثار اسکریابین و پروکفیف را ضبط کرده است. او همچنین با رهبران ارکستر بزرگی مانند جورج سولتی، زوبین مهتا و برنارد هایتنیک همکاری داشته است.

بهترین پیانیست جهان

کلودیو آرائو (۱۹۰۳-۱۹۹۱) Claudio Arrau

کلودیو آرائو، پیانیست مشهور شیلیایی، پیش از آنکه به خواندن و نوشتن مسلط شود، توانایی خواندن نت‌های موسیقی را داشت. او بعدها با اجرای بی‌نظیر آثار فرانز لیست، آهنگساز معروف مجارستانی، به شهرت رسید. شهرت اوج آرائو با تفسیرهای برجسته‌اش از موسیقی بتهوون رقم خورد. کالین دیویس، رهبر ارکستر لندن، درباره او می‌گوید: «صدای ساز او منحصربه‌فرد است. وفاداری آرائو به لیست بی‌نظیر است و او بیش از هر کسی در جهان موسیقی لیست را گرامی داشته است.»

دانیل بارنبویم (۱۹۴۲) Daniel Barenboim

دانیل بارنبویم، پیانیست آرژانتینی-اسرائیلی، شهرت جهانی خود را به دلیل همکاری با ارکستر دیوان غربی شرقی کسب کرده است. نام او همچنین به خاطر صفحات گرامافون بی‌نظیری که تولید کرده، در تاریخ موسیقی جهان ثبت شده است.

آلفرد برندل (۱۹۳۱) Alfred Brendel

آلفرد برندل، نوازنده و موسیقی‌دانی است که در تمامی دوره‌های موسیقی تبحر دارد. تفسیرهای او از آثار بتهوون، موتسارت، شوبرت، هایدن، لیست و براهمز شهرت جهانی دارند. برندل درباره نوازندگی می‌گوید: «اگر به سنتی تعلق داشته باشم، آن سنتی است که اثر هنری به نوازنده بگوید چه کند، نه اینکه نوازنده بگوید قطعه چگونه باید باشد.»

بهترین پیانیست جهان

گلن گولد (۱۹۳۲-۱۹۸۲) Glenn Gould

گلن گولد، پیانیست مشهور کانادایی، با اجراهای خود از آثار باخ، به‌ویژه The Goldberg Variations، هواداران موسیقی کلاسیک را به دسته‌های مختلف تقسیم کرد. او عادت داشت که هم‌زمان با نوازندگی، زیرلب زمزمه کند و همیشه یک صندلی کوچک مخصوص خود را در تمامی اجراهایش همراه داشت.

بهترین پیانیست جهان

فردریک شوپن (۱۸۱۰-۱۸۴۹) Fredric Chopin

فردریک شوپن، آهنگساز بزرگ لهستانی، یکی از استادان برجسته پیانو در زمان خود بود. او به‌ویژه در اجراهای سولو تبحر داشت، هرچند که متأسفانه هیچ ضبطی از اجراهای سولو او در دسترس نیست. یکی از معاصران شوپن درباره او می‌گوید: «شوپن موسس یک مکتب پیانو و آهنگسازی است. هیچ چیز با درخشندگی و لطافت پرلودهای او برای پیانو برابری نمی‌کند.»

ولادیمیر هورویتس (۱۹۰۳-۱۹۸۹) Vladimir Horowitz

ولادیمیر هورویتس، پیانیست اوکراینی، از بزرگ‌ترین پیانیست‌های تاریخ به شمار می‌آید. او در سال ۱۹۲۰ با رسیتال تک‌نوازی در شوروی حرفه خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۲۵ به شهرت جهانی دست یافت. هورویتس برای یادگیری با آرتور اشنابل همراه شد و از برلین به غرب حرکت کرد، اما نهایتاً آموزش را رها کرد و به آمریکا رفت. در سال ۱۹۲۸ در تالار کارنگی نیویورک اجرایی داشت و بعدها شهروند آمریکا شد. شهرت او عمدتاً به خاطر اجرای آثار دوره رمانتیک مانند آثار شوپن، راخمانینوف و شومان است.

بهترین پیانیست جهان

سویاتوسلاو ریختر (۱۹۱۵-۱۹۹۷) Sviatoslav Richter

سویاتوسلاو ریختر، یکی از برجسته‌ترین پیانیست‌های روسی قرن بیستم، به عنوان یکی از بهترین پیانیست‌های این دوره شناخته می‌شود. هرچند ریختر علاقه‌ای به ضبط اجراهای خود نداشت، بهترین آلبوم‌های او از اجراهای زنده‌اش تهیه شده‌اند، از جمله اجراهای آمستردام در سال ۱۹۸۶، نیویورک در سال ۱۹۶۰، و لایپزیگ در سال ۱۹۶۳.

مایرا هس (۱۸۹۰-۱۹۶۵) Myra Hess

مایرا هس، پیانیست انگلیسی برجسته، در سن ۱۲ سالگی بورسیه ارزشمند آکادمی رویال موسیقی را کسب کرد و در ۱۷ سالگی با سر توماس بکام، رهبر ارکستر معروف، روی صحنه رفت. اما شهرت اصلی هس به کنسرت‌هایی برمی‌گردد که در طول جنگ جهانی دوم در گالری ملی انگلستان برگزار کرد. به دلیل خطر بمباران، سالن‌های اجرای موسیقی در لندن بسته شده بودند، بنابراین هس از گالری ملی لندن برای برگزاری کنسرت‌ها استفاده کرد. این کنسرت‌ها به مدت شش سال و نیم ادامه داشت و هس در این مدت ۱۵۰ اجرا داشت.

بهترین پیانیست جهان

فرانتس لیست (۱۸۱۱-۱۸۸۶) Franz Liszt

فرانتس لیست، پیانیست بزرگ مجارستانی، یکی از دو پیانیستی است که برای عنوان بزرگ‌ترین استاد پیانو قرن نوزدهم رقابت می‌کنند، دیگری فردریک شوپن است. از معروف‌ترین آثار لیست می‌توان به “سال‌های زیارت”، “سونات پیانو در سی مینور” و “والتز مفیستو” اشاره کرد.

جمع بندی

در این مطلب درمورد موضوع بهترین پیانیست جهان و برترین های این لیست صحبت کردیم تا به خوبی از بزرگ ترین افراد در این ساز آشنا شوید و بدانید که چه آدم های سرشناس و بسیار حرفه ای بوده اند و هرکدام در پیانو حرف های زیادی برای گفتن داشتند.  با دیدن کارهای این افراد سرشناس انگیزه هایی هم برای شما ایجاد خواهد شد و می‌توانند الگوی خوبی باشند.